Nu du lilleman...

....nu är det kritiskt att du kommer ut i helgen så att jag har något nytt att tänka på from måndag! :)

På måndag är det den 20:e och då har jag o maken bestämt att vi ska börja skriva kassabok och bli mer ekonomiska! Jag är ganska duktig på att planera och storhandla och så, men jag vågar inte ens tänka på hur mycket mitt sockerberoende kostar i månaden!!
Så även om bebis inte har kommit ut i helgen så börjar mitt hälsosamma liv igen på måndag! Kommer o ha rejäl abstinens och vara grinig som attans, men jag vet att jag kommer må så mycket bättre och jag har sååå många kilon att gå ner igen nu!! (gick ner 46 kg under år 2008, dom har kommit tillbaka nu, strax före och under denna graviditet)

Satt och räknade ut att jag inte bara har väntat 9 månader på denna bebis, har nästan väntat 1.5 år (!) med tanke på att det var lite svårare att bli gravid den här gången!
KOM UT! KOM UT!

Kände mig riktigt rasslig i natt och i morse, en hel del hosta, snuva och rosslig i halsen. Känner mig lite bättre nu på eftermiddagen, för man är ju mer upprätt och harklar till sig.
Hoppas det går åt rätt håll nu iaf. Gör inte lillebror något liv av sig så åker vi nog till en brandstation som har öppet hus i morgon. Känns som en lagom aktivitet i nuläget!...

Kommentarer
Postat av: Linda

Han verkar trivas bra där inne :)

Jaså du har gått upp alla kilona igen..ja det är ju lät hänt..har ju gjort samma sak själv..

Usch som man kämpade med dessa kilon o så är det så lätt att gå upp dom !

Jag är i v 15 snart o har gått upp 2 kilo sen jag blev gravid, det känns bra iaf :) men kan inte bli annat med det här illamåendet :P

Jag längtar också tills jag kan börja promenera o röra mig igen..ser SÅ fram emot våren <3 då bebben ligger i vagnen o jag kan ta härliga vårprommisar..men känns som att tiden dit är lååång..fast o andra sidan, dessa 15 veckor har gått rasande fort !

Hoppas på helgen för dig nu då:)

Vart föder du? Uppsala?

Kram

2010-09-17 @ 16:27:31
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Ok, ja min BM frågade vart jag hade tänkt mig att föda..Danderyd kom upp direkt i huvudet eftersom jag gjorde det sist o när jag haft problem nu så är det dit jag åkt..men nu med det fria vårdvalet så har det blivit kolossalt många som väljer DS, mammoir från Södertälje tex..så får inte andra mammor plats, som tillhör DS egentligen..å blir då hänvisade till Södertälje tex..

Därför föreslog hon att jag skulle fundera på Uppsala, för de tyckte tydligen om Hallstaviksmammor då de kan skicka fakturan till Stockholmslän ;) Har du varit nöjd att föda där tidigare?

Kram

2010-09-17 @ 17:43:04
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!)

Svar:

Tack så mkt! ^^ men tyvärr så blev det ingen bebis i idag/i natt :(



Men han dyker väl upp snart antar jag :D

2010-09-18 @ 23:08:58
URL: http://mammah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0