DU FÅR INTE SKRÄMMAS!!!!

...lilla bebisen kan då skrämma livet ur oss!! I morse, kl 7 var jag på toa och när jag torkade mig så var det alldeles ljusrött på pappret, blev lite orolig och ringde förlossningen som ordinerade vila! Och att jag skulle höra av mig om det kom mer eller om jag fick ont...

Under följande två timmar medans Erik och jag fick iväg barnen till skolan och dagis fick jag mer och mer ont, precis som mensvärk!

Efter Erik lämnat barnen skulle han åka och handla mat eftersom det är totalt tomt i skåpen efter semestern! När han åkte så reste jag mig ur soffan för att gå på toa igen och känner då att det gör lite mer ont (precis som när det "rinner till" när man har mens). Jag går på toa och då är det verkligen färskt "jätterött" blod på hela pappret!!
Jag har inte haft den minsta lilla blödning under dom tidigare graviditeterna så jag blev riktigt rädd! Ringde till Erik och sa att han fick vända och komma hem igen! Ringde sen till sjukhuset igen som tyckte att jag skulle komma in till bedömningsmott. för en kontroll...

Väl där lyssnades det först, innan läkaren kom! Lät jättebra! Lilleman var väldigt aktiv hela morgonen också, ska jag tillägga! Sen fick vi träffa läkaren som först gjorde ett vanligt ultraljud och sen en gyn-undersökning och ett vaginalt UL. Allt såg jättebra ut och hon hade ingen förklaring till blödningen förutom att den kom ifrån livmodertappen, fick därför stanna kvar ett par timmar innan vi kunde åka hem. Och det har inte kommit något mer!

Lilleman var så fin där inne, sprattlade med fötterna åt oss! :) Syntes tydligt att han hade växt en hel del!

Absolut inga tecken på att han skulle vilja komma ut för tidigt heller! Jag är stängd som en envis mussla! :) Läkaren såg nästan förvånad ut över min livmodertapp, som vanligtvis i det här stadiet i graviditeten brukar var ca 4 cm lång. Om det skulle vara risk för för tidig förlossning skulle den vara 2 cm eller kortare...MIN VAR ÖVER 6 CM LÅNG!!!!!!!

Nu blir det inte många knop resten av dagen..bara vila!

Kommentarer
Postat av: Karro

Usch va läskigt!! Men skönt att han verkar må bra ialla fall! kramar till dej, gumman!

2010-06-04 @ 19:31:49
URL: http://karroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0