ny dokumentering...

Har upptäckt att sedan jag blev gravid har jag börjat nysa MINST 4 gånger per dag och ofta en sk dubbelnysning (två nysningar som sitter ihop inte efter varann) på morgonen.... dubbelnysningar gör jag aldrig när jag inte är gravid! :)

I går natt hade jag en ny förlossningsdröm, den var VÄLDIGT tydlig, nästan läskigt verklig....Jag födde en dotter den här gången, en Moa, hemma-födsel (huga), såg mig själv komma till sjukhuset med moderkakan i en ica-kasse... ha ha....Dock lite förvånad att jag drömde om en tjej. Vi säger för tillfället "han" hela tiden...

Mitt mamma-hjärta blev alldeles varmt i går kväll när Elias sitter bredvid mig och plötsligt tittar upp och frågar:
-Mamma, har bebisen sparkat nåt idag?!
Min fina pojke, alltid så omtänksam!!!!

Lite igår men speciellt idag har det sprattlat på i magen, känns otroligt och jag kanske, kanske har någon liten krabat där inne ändå ;)

Är nu, enligt standard-uträkningar i v 16 (15+1) , bebis är ca 11 cm lång och väger 100 gram :)

Känns som att jag håller på och blir sjuk, lite bättre nu dock, efter alvedon och mat i magen. Hoppas det vänder igen...

Ha en fortsatt trevlig tisdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0