Den sämsta mamman...

...känner jag mig som nu!! :( Usch....Inte nog med att jag har haft dåligt tålamod och kännt mig väldigt arg på senaste tiden, i går natt fick jag sammanlagt 3 timmars sömn sen hade jag en magsjuk liten kille att ta hand om. Och när jag inte får mina 8 timmar på natten så gör det inte saker bättre!
Extra jollig som man är nu oxå så hade vi för en gångs skull gjort upp lite roliga planer för helgen för att vi INTE skulle sitta hemma och uggla hela tiden!!! Nu blev det som sagt sjukstuga istället och "eremit-varning" och ledsamt för att vi inte kunde åka bort!
Trodde att det var värst när det var Ida som var sjuk eftersom Elias tyckte det var tråkigt, men han förstod iaf att hon var sjuk och behövde vila! Det är inte lika lätt för en 3-åring som är van att klättra och busa på storebror hela tiden att förstå att han ska vara ifred för att han inte mår bra!!
Mycket tjat och gnat blir det och jag brukar faktiskt kunna vara stolt över att jag är pedagogisk med barnen. VET att man inte är någon supermamma, men blir ändå SÅÅ besviken!!!!!

Jag och Erik har sanerat toaletterna idag och plockat, (Både Bebis och bäcken protesterade en del när jag hade bockat och böjt mig genom barnens rum) sorterat och dammsugit huset. Alla sängar håller på att bli renbäddade nu och jag har ett berg med ren tvätt som ska vikas och ett berg med smutsig som ska tvättas :/

...

Kommentarer
Postat av: Pia

Allt är precis som det ska i en barnfamilj!!!



Kramar

2010-03-28 @ 19:08:04
Postat av: Ann

Förstår dig precis! Tycker också att jag är ganska så pedagogisk och har bra tålamod... men det sviker ibland :-( speciellt sedan det blev fler än ett barn :-)

Är väl som Pia säger... :-)

Kram på dig och krya på! <3

2010-03-30 @ 12:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0