Mycket idag och igår...

...har det varit...

Fick igår för mig att jag skulle rensa ur barnens rum (dvs. kasta sånt som är trasigt och ställa undan saker som dom inte leker med längre)... En hel del bockande och böjande blev det och bäckenet började säga ifrån, men jag ville bli färdig och var envis som vanligt...Vilket resulterade i att den tredje fogen som man har på sitt bäcken (o den enda som jag aldrig har haft några problem med), som sitter på framsidan också sa ifrån, med besked kan jag då säga!!! Aj aj aj!!!
Som tur var var det snart kväller och sova går ju faktiskt riktigt bra (tack o lov för min madrass) så efter "en aning" storstryk i vändtia med Erik och en hink med jorgubbar och mjölk (ja, jag äter minst en låda gubbar om dagen) så var det natti natti...

Vaknade i morse och kände inte av bäckenet lika mycket som jag trodde jag skulle göra! Vidrigt varmt ute och ska så vara hela helgen :( så innan temperaturen hade stigit alldeles för mycket åkte jag och barnen ut till mina föräldrar på förmiddagen för att plocka smultron. Hundarna fick följa med för att dom har så många kompisar där ute, men när jag skulle öppna bakluckan så säger jag alltid åt dom o stanna och valpen har varit jätteduktig på sistone, men idag hade han bråttom ur! Har inte så bra inkallning på honom så jag (på ren reflex) skulle hugga tag i honom på en gång...MEN nu är det ju så att jag har på sistone fått en gigantisk mage och därmed blivit en "aning" framtung!

Så smidiga Anna snubblar och tappar balansen och vurpar omkull!!! Självklart gör man ju allt för att INTE landa på magen så knä, armbåge och framförallt BÄCKENET fick ta smällen. Kändes som att allt gick i slow motion och hade jag inte varit framtung så hade jag nog bara snubblat och framför allt hållit mig på benen!!! Skrämde för övrigt slag på både mina barn, mina hundar och min mor!!

Vidrigt varmt som det som sagt har varit idag och trots vurpan så ville jag ändå göra något med barnen, så det blev en tur till Valbo där vi åt lunch, handlade pool, sandaler till barnen (äntligen slipper jag se dessa jäkla foppa-tofflor varje dag, stackars fossingar), present till kalas som Elias ska på i helgen. Barnen var sååå duktiga så som belöning gick vi till IKEA så dom fick leka i lekrummet där en timme! Och jag fick strosa runt och inpulshandla lite (några riktiga kap gjorde jag faktiskt)!! :) Värken i bäckenet har gjort sig påmind många gånger men jag har linkat på ändå (envis som sagt)...

Nu har vi varit hemma en stund och hunnit grilla och snart väntar ännu en "hink" med gubbar med mjölk åt mig o bebben! :) Ska bara få isäng sonen först! Ida sover redan!

Får se vad man mer hittar på i helgen för att undvika värmen!


Kommentarer
Postat av: Pia

Ja du är bra på att skrämmas :/ Tur att det gick så bra ändå.. Ha nu en lugn skön helg!

Kramiz

2010-07-02 @ 22:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0