Trodde det värsta var över...

...Ja, här gick jag för en vecka sen och sa att illamåendet har gått över och det är "bara" tröttheten kvar just nu... SÅ fel jag hade. Det här som jag måste dokumentera nu har jag inte varit med om de tidigare graviditeterna, mycket mildare variationer, absolut, men inte så här!!!
Det smög sig på, eskalerade och sen fick jag upp ögonen här om dagen!!

Att jag varit hungrigare än vanligt märkte jag redan för en vecka sen, men nu är det så fruktansvärt jobbigt och det ska bli intressant å se hur det ska gå och jobba (varit ledig tre dagar nu).

Jag är alltså tvungen att äta någonting litet ca 1 gång i halvtimmen, gör jag inte det känns det som att jag ska kräkas, svimma och hungra ihjäl samtidigt!! Glömmer jag bort det eller försöker stå ut ändå för att det tex bara är 15 minuter tills vi ska äta mat så blir speciellt illamåendet mycket värre, kan inte stå rak i ryggen och tar djupa andetag för att inte kräkas och magen kurrar samtidigt som om den inte fått mat på en hel vecka, minst...

Innan jag insåg att det var så tätt hela tiden så, i måndags, åt jag en macka med smör på varje gång jag kände så här! Hur tror ni då jag kommer se ut om 7 månader?!?!?! SUMO!!!
Så nu går det en massa frukt och crisp n light, för jag vill verkligen inte gå upp så fruktansvärt mycket.
Sen måste jag väl fundera ut hur mycket morotsstavar jag måste ha i fickorna på jobbet för att "överleva". :)

Nu är jag i v 10 (9+2), lilla "guldfisken" i magen är mellan 3-4 cm lång och väger ungefär 5 gram. Som ett plommon som gungar omkring där inne. :)
Alla organ är anlagda, men fungerar inte riktigt än. From nu är det växa och mogna som gäller!! :) Tänk att bebisen redan kan röra huvud, ben och armar!!!!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Lycka till på jobbet!! Hoppas illamåendet släpper snart.

Kramiz

2010-02-11 @ 10:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0