Kiwi...

...ja så "stor" är bebisen nu! :) Vi går in i v 11 idag och fast det fortfarande är tidigt och jag längtar som en tok till UL så går ju tiden ganska fort ändå!! :)

Nu har barnets alla viktiga organ bildats och eftersom de inte kommer att förändras annat än att de växer, är risken för medfödda missbildningar och sjukdomar liten efter denna veckas utgång.

Under ögonlocken börjar irisarna att bildas. Öronen fortsätter att utvecklas. Barnet kan nu gäspa, suga och svälja. Små finesser som hårstrån och naglar börjar dyka upp. Hjärtat pumpar blod till kroppens nu fungerande organ, inklusive navelsträngen som transporterar blod till moderkakan.

Häftigt alltså! :)

Idag jobbade jag bara 5 timmar, pga att lillan hade magsjukan i går och gubben jobbar eftermiddag, så jag åkte hem kl 13 och bytte av honom och det var SÅ skönt!!  För på jobbet hann jag dammsuga och skura matsalsgolvet och sen städa (dammtorka golvlister, tavlor, bord och lampor, bädda rent städa toalett och dammsuga) 7 st rum, efter detta har jag så himla ont i bäckenet! Jäkla foglossning att börja redan nu!!!
Men jag läste någonstans att ju fler graviditeter man varit med om dessto tidigare släpper kroppen efetr för att ge plats så det är ju positivt tycker jag! :)
Ska bli skönt att sluta jobba så jag orkar med att ta hand om hus och barn! hi hi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0