Idag går vi in i vecka 9. :)

Nu är embryot ett foster, vilket betyder "en liten." Livmodern expanderar för att ge plats åt sin gäst, som nu är ungefär ca 2 centimeter lång - en jordgubbe. Det sker många förändringar denna vecka – den lilla svansen som embryot hade är borta och alla organ, muskler och nerver börjar fungera. Händerna böjs nu vid vristen och fötterna börjar förlora sin simhud. Ögonlock börjar formas.

Din kroppsform förändras också ioch med graviditeten. Dina bröst kan ha växt så att du behöver en större BH som ger bättre stöd än dina vanliga och ditt midjemått kan ha expandrat såpass att du måste packa undan favoritjeansen till nästa år.



Tycker ta-mej-tusan att magen putar redan!! Tyckte det såg riktigt misstänksamt ut på jobbet idag där jag har förkläde på mig ;)
Att brösten har blivit större, var en av faktorerna till att jag vågade ta grav-test så pass tidigt. ha ha

Skrattar åt mig själv dagligen nu när jag går på toa. Tittar fortfarande på pappret så att inte mensen kommit, trots att det är två månader sen jag hade mens! :)


Var iaf underbart att berätta för mina älskade föräldrar, lillasyster och svärföräldrar igår!! Alla blev jätteglad, fast svärföräldrarna blev nog lite chockade och visade inte riktigt sin glädje förrän idag! :D
Så fort jag träffar min storasyster ska jag berätta för henne oxå! Storebror får sig nog ett sms inom kort! hi hi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0